Geschiedenis

In 1971 kocht de familie Schneider het Märchenwald Haßloch. Het park werd in 1973 omgedoopt tot Holiday Parken veranderde in 2012 in “Holiday Park Plopsa”, na overname door de Plopsagroep. Aanvankelijk besloeg het grondoppervlak van het park 70.000 m² maar tegenwoordig is het grondoppervlak gegroeid naar 400.000 m². Tot in de jaren 80 van de 20e eeuw was een belangrijke attractie van het park de zogenaamde “Liliputanerstadt”. Dit was een gedeelte van het park waar zich huisjes bevonden, waarin dwergen (mensen met dwerggroei) woonden en konden worden bekeken.[1]

In november 2010 maakten Holiday Park en Plopsa bekend dat Holiday Park was gekocht door Studio 100 als nieuwe uitbreiding van de pretpark-keten.[2] Hoeveel voor de overname betaald werd, is niet geweten. Wel heeft het park aangekondigd, dat het in de eerste jaren na de overname meer dan 25 miljoen euro zal investeren in het herthematiseren van de bestaande attracties en het uitbreiden van het huidige attractie-aanbod.

In de winter 2010-2011 werd vooral geïnvesteerd in kleinere attracties en werden vooral decoratieve elementen gewijzigd naar de stijl van Piet de Koninck. Een jaar later werden grotere werken uitgevoerd, onder andere de ingang werd vernieuwd en verplaatst naar de kant van de parking. Dit zijn gelijkaardige wijzigingen zoals die in 2008 in de Panne al plaats vonden. Ook werd geïnvesteerd in een volledig nieuwe themazone, ‘Majaland’. In tegenstelling tot wat je in Plopsaland de Panne kan verwachten, is Majaland hier een themagebied in openlucht. Wel bevat de zone gelijkaardige attracties aan die van de Indoorzone. Je vindt er onder meer ook de Bloemenmolen terug, een mini-freefalltoren…

Voor 2013 komt er een nieuwe restaurant in Majaland, men verwacht dat er ook nog andere bestaande attracties en faciliteiten verder herthematiseerd zullen worden naar de typische stijl, die ook in Coevorden, Coo, Hasselt en de Panne terug te vinden is.

Plaats een reactie